Array ( [3d-print] => 3D Print [ecology-and-sustainability] => Ecology and sustainability [arduino] => Arduino [art-and-design] => Art & Design [cycling] => Cycling [biology] => Biology [it] => IT [crafts] => Crafts [drones] => Drones [education] => Education [electromobility] => Electromobility [elektronics] => Electronics [robotics] => Robotics [fashion] => Fashion [aeronautics] => Aeronautics [food-and-beverages] => Food & Beverages [games-and-entertainment] => Games & Entertainment [hacks-and-gadgets] => Hacks a gadgets [health] => Health [home] => Home [kids-and-family] => Kids & Family [kinetic-art] => Kinetic art [professional-maker] => Professional maker [makerspace] => Makerspace [music] => Music [open-source] => Open Source [photo-and-video] => Photo & Video [raspberry-pi] => Raspberry Pi [rocket-science] => Rocket science [science] => Science [nature] => Nature [wood] => Woodmaking [young-makers] => Young makers (under 18 y.o.) [hackerspace] => Hackerspace )

Postav si svůj elektromobil

Elektrická vozítka

Elektromobil představíme v podobě funkčníh pojízdného chassis sestaveného ze stavebnice KAIPAN. Jde o elektromobil KAIPAN415. Tedy vozidlo pro "náctileté" homologovatelné ve třídě L6e a provozovatelné s řidičským průkazem pro malý motocykl. Vozidlo je prací i studentů středních škol, kteří se v rámci kroužku Elektromobilita na VŠB-TUO v rámci Prototypové laboratoře CPIT katedry Kybernetiky a BMI seznamují s technikou mikrokontrolerů a jejich programování. Vozidlo je tak součástí demonstrace realizace řídících systémů v dopravních prostředcích. Je možno vidět realizaci řízení robotizované převodovky ZF z vozidla SMART MC01 pomocí mikrokontroleru Arduino. V průběhu Maker Faire seznámíme návštěvníky s funkcemi a obvody trakční baterie a jejím propojení s vozidlem a veřejnou sítí pro nabíjení ale také, demonstračně, pro řízené vybíjení a napájení např. rodinného domu. Dnes je tato funkcionalita nazývána jako V2G (vehicle to grid) a aktuálně není v Evropě žádný výrobce, který by tuto funkcionalitu komerčně u svého elektromobilu nabízel. Elektromobil má navíc baterii škálovatelnou a vyjímatelnou. Což umožňuje snížit pohotovosní hmotnost pro krátké periodické jízdy či včlenit nevyužívaný modul trakční baterie do akumulační soustavy budovy a měnit tak fyzicky baterii z vozidla (vybitou) za nabitou (např. solárním fotovoltaickým systémem) a tedy nečekat, až se vozidlo nabije. Součástí představení bude výstava posterů s tématikou "Vodík v dopravě". Pro KAIPAN415 je připravována realizace energetické jednotky s PEM palivovým článkem.


MAKER

Bohumil Horák

Studium Strojírenské technologie a Robototechnologie na VŠB v Ostravě. PhD z elektroniky. Doc. z technické kybernetiky. V součanosti hostující lektor na Akademii WSB v Polsku a mimořádný profesor na VIT Chennai v Indii. Pověřený vedením laboratoří Průmyslové robotiky, Laboratoře palivových článků a Prototypové laboratoře CPIT. Tématická projektová spolupráce s KAIPAN od roku 2008.