Array ( [id] => 360 [form_id] => 2 [post_id] => [date_created] => 2023-05-04 12:40:14 [date_updated] => 2023-05-04 12:40:14 [is_starred] => 0 [is_read] => 1 [ip] => 158.196.73.108 [source_url] => https://makerfaire.cz/vystavuj/ [user_agent] => Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/109.0.0.0 Safari/537.36 [currency] => CZK [payment_status] => [payment_date] => [payment_amount] => [payment_method] => [transaction_id] => [is_fulfilled] => [created_by] => [transaction_type] => [status] => active [421.1] => ostrava [151] => Postav si svůj elektromobil [422.1] => Stánek/výstava (poskytneme vám stoly a židle) [397] => Dlouhodobě se zabýváme problematikou obnovitelných a alternativních zdrojů energií. Elektromobil je pro nás i baterií na kolečkách, která může mít i další funkci než jen napájet a pohánět vozidlo a dopravovat nás na různá místa. Od roku 2018 organizujeme aktivitu pro střední školy "Postav si svj elektromobil". V minulých letech (od 2001) jsme organizovali řadu aktivit "Postav si..." : Svého robota, Svůj CNC stroj, Svoje elektrické kolo. [16] => Elektromobil představíme v podobě funkčníh pojízdného chassis sestaveného ze stavebnice KAIPAN. Jde o elektromobil KAIPAN415. Tedy vozidlo pro "náctileté" homologovatelné ve třídě L6e a provozovatelné s řidičským průkazem pro malý motocykl. Vozidlo je prací i studentů středních škol, kteří se v rámci kroužku Elektromobilita na VŠB-TUO v rámci Prototypové laboratoře CPIT katedry Kybernetiky a BMI seznamují s technikou mikrokontrolerů a jejich programování. Vozidlo je tak součástí demonstrace realizace řídících systémů v dopravních prostředcích. Je možno vidět realizaci řízení robotizované převodovky ZF z vozidla SMART MC01 pomocí mikrokontroleru Arduino. V průběhu Maker Faire seznámíme návštěvníky s funkcemi a obvody trakční baterie a jejím propojení s vozidlem a veřejnou sítí pro nabíjení ale také, demonstračně, pro řízené vybíjení a napájení např. rodinného domu. Dnes je tato funkcionalita nazývána jako V2G (vehicle to grid) a aktuálně není v Evropě žádný výrobce, který by tuto funkcionalitu komerčně u svého elektromobilu nabízel. Elektromobil má navíc baterii škálovatelnou a vyjímatelnou. Což umožňuje snížit pohotovosní hmotnost pro krátké periodické jízdy či včlenit nevyužívaný modul trakční baterie do akumulační soustavy budovy a měnit tak fyzicky baterii z vozidla (vybitou) za nabitou (např. solárním fotovoltaickým systémem) a tedy nečekat, až se vozidlo nabije. Součástí představení bude výstava posterů s tématikou "Vodík v dopravě". Pro KAIPAN415 je připravována realizace energetické jednotky s PEM palivovým článkem. [434] => Ne [435] => Ano [438] => VŠB-TUO [22] => https://makerfaire.cz/wp-content/uploads/gravity_forms/2-dd81d1c13c57b44cf3af75810b252e64/2023/05/VSB_KAIPAN415_chassis_2022.jpg [383] => 4 [60] => Prostor nestandardní velikosti [344] => 450 [345] => 450 [400] => 0 [401] => 0 [64] => Volná, zastřešená plocha pro postavení vozidla a posterů za ním. Stoly ani židle nepotřebujeme, přivezeme svoje. [77] => Nepotřebuji [74] => Ne, 230V/50Hz. [83] => Ne [96.3] => Bohumil [96.6] => Horák [98] => bohumil.horak@seznam.cz [99] => 724313874 [101.3] => Ostrava [101.5] => 70800 [105] => Jeden maker [294.1] => Stejný jako primární kontakt [160.3] => Bohumil [160.6] => Horák [161] => bohumil.horak@seznam.cz [192] => 724313874 [217] => https://makerfaire.cz/wp-content/uploads/gravity_forms/2-dd81d1c13c57b44cf3af75810b252e64/2023/05/xxx.jpg [225] => Ano. [234] => Studium Strojírenské technologie a Robototechnologie na VŠB v Ostravě. PhD z elektroniky. Doc. z technické kybernetiky. V součanosti hostující lektor na Akademii WSB v Polsku a mimořádný profesor na VIT Chennai v Indii. Pověřený vedením laboratoří Průmyslové robotiky, Laboratoře palivových článků a Prototypové laboratoře CPIT. Tématická projektová spolupráce s KAIPAN od roku 2008. [310] => 50-69 [320] => elektricka-vozitka [321.1] => 3d-tisk [321.2] => ekologie [321.3] => arduino [321.8] => remesla [321.9] => drony [321.11] => vzdelavani [321.12] => elektricka-vozitka [321.13] => elektronika [321.14] => robotika [321.16] => letani-a-aeronautika [321.22] => domacnost [321.32] => rakety [321.33] => veda [128.6] => Doporučení od přátel [130] => Ano [287] => Hledání alternativ a motivace pubertálního syna k systematickému studiu a práci. [134] => Jsme organizačně soběstační. Rádi pomůžeme ostatním.Případně se zúčastníme aktivně i dalších aktivit. [117.1] => Četl jsem a souhlasím se zpracováním osobních údajů [303] => Proposed [is_approved] => 1 [4] => [421.2] => [421.3] => [421.4] => [421.5] => [421.6] => [421.7] => [421.8] => [421.9] => [421.11] => [421.12] => [421.13] => [422.2] => [422.3] => [422.4] => [422.5] => [439.1] => [439.2] => [444] => [443] => [452] => [457] => [455] => [458] => [456] => [459] => [454] => [460] => [461] => [462] => [463] => [464] => [465] => [466] => [467] => [453] => [468] => [469] => [470] => [471] => [472] => [473] => [474] => [475] => [447] => [449] => [448] => [450] => [432.1] => [432.2] => [432.3] => [415] => [433] => [426] => [424] => [428] => [429] => [430] => [431] => [416] => [425] => [427] => [437] => [391] => [392] => [393] => [394] => [396] => [395] => [382] => [27] => [32] => [139] => [390] => [82] => [85] => [389] => [94] => [95] => [96.2] => [96.4] => [96.8] => [101.1] => [101.2] => [101.4] => [101.6] => [104] => [248] => [160.2] => [160.4] => [160.8] => [209] => [273.1] => [249] => [158.2] => [158.3] => [158.4] => [158.6] => [158.8] => [162] => [208] => [216] => [224] => [258] => [311] => [274.1] => [250] => [155.2] => [155.3] => [155.4] => [155.6] => [155.8] => [167] => [207] => [215] => [223] => [259] => [312] => [278.1] => [251] => [156.2] => [156.3] => [156.4] => [156.6] => [156.8] => [166] => [206] => [214] => [222] => [260] => [313] => [279.1] => [252] => [157.2] => [157.3] => [157.4] => [157.6] => [157.8] => [165] => [205] => [213] => [220] => [261] => [314] => [280.1] => [241] => [159.2] => [159.3] => [159.4] => [159.6] => [159.8] => [164] => [204] => [211] => [221] => [262] => [270] => [315] => [281.1] => [242] => [154.2] => [154.3] => [154.4] => [154.6] => [154.8] => [163] => [203] => [212] => [219] => [263] => [316] => [272] => [109] => [111] => [110] => [112] => [138] => [119] => [321.4] => [321.5] => [321.6] => [321.7] => [321.15] => [321.17] => [321.18] => [321.19] => [321.21] => [321.23] => [321.24] => [321.25] => [321.26] => [321.27] => [321.28] => [321.29] => [321.31] => [321.34] => [321.35] => [321.36] => [321.37] => [321.38] => [127] => [128.1] => [128.2] => [128.3] => [128.4] => [128.5] => [128.7] => [140] => [135] => [136] => [150] => [304.1] => [304.2] => [304.3] => [325] => [326] => [workflow_current_status_timestamp] => )

Postav si svůj elektromobil

Elektrická vozítka

Elektromobil představíme v podobě funkčníh pojízdného chassis sestaveného ze stavebnice KAIPAN. Jde o elektromobil KAIPAN415. Tedy vozidlo pro "náctileté" homologovatelné ve třídě L6e a provozovatelné s řidičským průkazem pro malý motocykl. Vozidlo je prací i studentů středních škol, kteří se v rámci kroužku Elektromobilita na VŠB-TUO v rámci Prototypové laboratoře CPIT katedry Kybernetiky a BMI seznamují s technikou mikrokontrolerů a jejich programování. Vozidlo je tak součástí demonstrace realizace řídících systémů v dopravních prostředcích. Je možno vidět realizaci řízení robotizované převodovky ZF z vozidla SMART MC01 pomocí mikrokontroleru Arduino. V průběhu Maker Faire seznámíme návštěvníky s funkcemi a obvody trakční baterie a jejím propojení s vozidlem a veřejnou sítí pro nabíjení ale také, demonstračně, pro řízené vybíjení a napájení např. rodinného domu. Dnes je tato funkcionalita nazývána jako V2G (vehicle to grid) a aktuálně není v Evropě žádný výrobce, který by tuto funkcionalitu komerčně u svého elektromobilu nabízel. Elektromobil má navíc baterii škálovatelnou a vyjímatelnou. Což umožňuje snížit pohotovosní hmotnost pro krátké periodické jízdy či včlenit nevyužívaný modul trakční baterie do akumulační soustavy budovy a měnit tak fyzicky baterii z vozidla (vybitou) za nabitou (např. solárním fotovoltaickým systémem) a tedy nečekat, až se vozidlo nabije. Součástí představení bude výstava posterů s tématikou "Vodík v dopravě". Pro KAIPAN415 je připravována realizace energetické jednotky s PEM palivovým článkem.


MAKER

Bohumil Horák

Studium Strojírenské technologie a Robototechnologie na VŠB v Ostravě. PhD z elektroniky. Doc. z technické kybernetiky. V součanosti hostující lektor na Akademii WSB v Polsku a mimořádný profesor na VIT Chennai v Indii. Pověřený vedením laboratoří Průmyslové robotiky, Laboratoře palivových článků a Prototypové laboratoře CPIT. Tématická projektová spolupráce s KAIPAN od roku 2008.