Array ( [id] => 403 [form_id] => 2 [post_id] => [date_created] => 2023-05-15 21:24:47 [date_updated] => 2024-03-28 19:44:17 [is_starred] => 0 [is_read] => 1 [ip] => 94.142.235.89 [source_url] => https://makerfaire.cz/prihlaska/ [user_agent] => Mozilla/5.0 (X11; Ubuntu; Linux x86_64; rv:109.0) Gecko/20100101 Firefox/113.0 [currency] => CZK [payment_status] => [payment_date] => [payment_amount] => [payment_method] => [transaction_id] => [is_fulfilled] => [created_by] => 0 [transaction_type] => [status] => active [151] => DT-Box – programovatelná krabička nejen pro školy [422.1] => Stánek/výstava (poskytneme vám stoly a židle) [397] => Ve spolupráci s OctopusLab jsme připravili pomůcku pro výuku programování, prezentovali jsme ji na MF loni a letos bychom chtěli představit verzi 2, která reflektuje zkušenosti z použití při výuce na pražském gymnáziu a má např. grafický display, více tlačítek, aj. Nabídneme návštěvníkům MF možnost vyzkoušet si DT-Boxy přímo na našem stánku. Naším cílem je představit je hlavně učitelům, kteří je mohou snadno zapojit do svých hodin a udělat úvod do programování zábavnější. [16] => DT-Box je krabička pro objevování světa programování a digitálních vychytávek. Zdrojový kód se píše v Pythonu a je pro úplné začátečníky i mírně pokročilé. Jde nám o popularizaci psaní software, tedy bez znalosti elektroniky je možné kombinovat různé senzory a signalizaci (teplota, tlak, vzdálenost, display, LED, RGB světla, zvuky). Krabička připojená k internetu přes WiFi může data z internetu číst anebo naměřená data odesílat do DB. Více krabiček je možné propojit do IoT sítě, která reaguje na své okolí (např. požární hlásič). Přáli bychom si, aby všichni studenti středních škol zažili úvod do programování a digitálních technologií tak, aby si lehce představili způsob jakým pomáhají v každodenním životě. Pro učitele je DT-Box způsob, jak žákům poprvé přiblížit programování a zdrojový kód v Pythonu. Navazuje na učivo ZŠ (Scratch, Blockly, atp.) a v intencích revize RVP MŠMT pomáhá rozšiřovat digitální kompetence napříč vyučovanými předměty. Naším cílem je zjednodušit práci učitelům hlavně v situaci, kdy oni sami programování v Pythonu objevují a proto jsou našim cílem kvalitní podklady pro jednotlivé hodiny a samostatné projekty pro náročnější žáky. Zastavte se na našem stánku a přesvědčte se na vlastní oči, jaká je to zábava. [434] => Ne [435] => Ano [438] => Gymnázium Arabská [22] => https://makerfaire.cz/wp-content/uploads/gravity_forms/2-dd81d1c13c57b44cf3af75810b252e64/2023/05/IMG_8385.jpg [27] => https://www.dtbox.cz [32] => https://www.youtube.com/watch?v=10hvTqy-JG8 [383] => 4 [60] => Prostor nestandardní velikosti [344] => 450 [345] => 200 [400] => 3 [401] => 4 [64] => Prosím, zda bychom mohli být s OctopusLab vedle sebe, rádi bychom prezentovali cestu od bastlení k produktu. [77] => Bylo by příjemné mít přístup k wifi [74] => ne [83] => Ne [96.3] => Vašek [96.6] => Chalupníček [98] => vasek.chalupnicek@gmail.com [99] => 777733896 [101.3] => Praha 6 [101.5] => 160 00 [105] => Jeden maker [294.1] => Stejný jako primární kontakt [160.3] => Vašek [160.6] => Chalupníček [161] => vasek.chalupnicek@gmail.com [192] => 777733896 [217] => https://makerfaire.cz/wp-content/uploads/gravity_forms/2-dd81d1c13c57b44cf3af75810b252e64/2023/05/ja.jpg [234] => Vystudoval softwarové inženýrství na ČVUT FEL, vyrostl v garážové firmě, pracoval pro velké korporace a nakonec založil vlastní firmu na tvorbu a hostování webových aplikací. Jeden den v týdnu učí na Gymnázium Arabská v Praze. Svět chce zlepšit tím, že přiblíží programování všem a pomůže zbourat bariéru mezi "ajťákama" a zbytkem světa. [320] => vzdelavani [321.7] => it [321.13] => elektronika [321.18] => zabava-a-hry [321.28] => open-source [287] => Moje děti a moje ego, které chtělo udělat krabičku co bliká a pípá a s její pomocí inspirovat (poučovat) ostatní. Myslím, že všichni studenti středních škol potřebují nutně znalosti programování pro budoucí život. Učit se první programy v terminálu je nuda a dělat je na RaspberryPi nebo Micro:bit je zbytečně komplikované detaily o elektronice, které moc nevyužijí. V neposlední řadě věřím, že je třeba pomoct vzdělávat mladé lidi na venkově a v malých městech, protože příležitostí je mnoho a pokud digitálním technologiím neporozumí, prohloubí se tím společenská propast. [134] => Jste nejlepší, moc se těším! [117.1] => Četl jsem a souhlasím se zpracováním osobních údajů [303] => Proposed [is_approved] => 1 [421.9] => prague [480.2] => 2023 [4] => [421.1] => [421.2] => [421.3] => [421.4] => [421.5] => [421.6] => [421.7] => [421.8] => [421.11] => [421.12] => [480.1] => [478] => [422.2] => [422.3] => [422.4] => [422.5] => [439.1] => [439.2] => [444] => [443] => [452] => [457] => [455] => [458] => [456] => [459] => [454] => [460] => [461] => [462] => [463] => [464] => [465] => [466] => [467] => [453] => [468] => [469] => [470] => [471] => [472] => [473] => [474] => [475] => [447] => [449] => [448] => [450] => [432.1] => [432.2] => [432.3] => [415] => [433] => [426] => [424] => [428] => [429] => [430] => [431] => [416] => [425] => [427] => [481] => [437] => [391] => [392] => [393] => [394] => [396] => [395] => [382] => [139] => [390] => [82] => [85] => [389] => [94] => [95] => [96.2] => [96.4] => [96.8] => [101.1] => [101.2] => [101.4] => [101.6] => [104] => [248] => [160.2] => [160.4] => [160.8] => [209] => [310] => [273.1] => [249] => [158.2] => [158.3] => [158.4] => [158.6] => [158.8] => [162] => [208] => [216] => [224] => [258] => [311] => [274.1] => [250] => [155.2] => [155.3] => [155.4] => [155.6] => [155.8] => [167] => [207] => [215] => [223] => [259] => [312] => [278.1] => [251] => [156.2] => [156.3] => [156.4] => [156.6] => [156.8] => [166] => [206] => [214] => [222] => [260] => [313] => [279.1] => [252] => [157.2] => [157.3] => [157.4] => [157.6] => [157.8] => [165] => [205] => [213] => [220] => [261] => [314] => [280.1] => [241] => [159.2] => [159.3] => [159.4] => [159.6] => [159.8] => [164] => [204] => [211] => [221] => [262] => [270] => [315] => [281.1] => [242] => [154.2] => [154.3] => [154.4] => [154.6] => [154.8] => [163] => [203] => [212] => [219] => [263] => [316] => [272] => [109] => [111] => [110] => [112] => [138] => [119] => [321.1] => [321.2] => [321.3] => [321.4] => [321.5] => [321.6] => [321.8] => [321.9] => [321.11] => [321.12] => [321.14] => [321.15] => [321.16] => [321.17] => [321.19] => [321.21] => [321.22] => [321.23] => [321.24] => [321.25] => [321.26] => [321.27] => [321.29] => [321.31] => [321.32] => [321.33] => [321.34] => [321.35] => [321.36] => [321.37] => [321.38] => [140] => [135] => [136] => [150] => [304.1] => [304.2] => [304.3] => [325] => [326] => [workflow_current_status_timestamp] => )

DT-Box – programovatelná krabička nejen pro školy

Vzdělávání

DT-Box je krabička pro objevování světa programování a digitálních vychytávek. Zdrojový kód se píše v Pythonu a je pro úplné začátečníky i mírně pokročilé. Jde nám o popularizaci psaní software, tedy bez znalosti elektroniky je možné kombinovat různé senzory a signalizaci (teplota, tlak, vzdálenost, display, LED, RGB světla, zvuky). Krabička připojená k internetu přes WiFi může data z internetu číst anebo naměřená data odesílat do DB. Více krabiček je možné propojit do IoT sítě, která reaguje na své okolí (např. požární hlásič). Přáli bychom si, aby všichni studenti středních škol zažili úvod do programování a digitálních technologií tak, aby si lehce představili způsob jakým pomáhají v každodenním životě. Pro učitele je DT-Box způsob, jak žákům poprvé přiblížit programování a zdrojový kód v Pythonu. Navazuje na učivo ZŠ (Scratch, Blockly, atp.) a v intencích revize RVP MŠMT pomáhá rozšiřovat digitální kompetence napříč vyučovanými předměty. Naším cílem je zjednodušit práci učitelům hlavně v situaci, kdy oni sami programování v Pythonu objevují a proto jsou našim cílem kvalitní podklady pro jednotlivé hodiny a samostatné projekty pro náročnější žáky. Zastavte se na našem stánku a přesvědčte se na vlastní oči, jaká je to zábava.


MAKER

Vašek Chalupníček

Vystudoval softwarové inženýrství na ČVUT FEL, vyrostl v garážové firmě, pracoval pro velké korporace a nakonec založil vlastní firmu na tvorbu a hostování webových aplikací. Jeden den v týdnu učí na Gymnázium Arabská v Praze. Svět chce zlepšit tím, že přiblíží programování všem a pomůže zbourat bariéru mezi "ajťákama" a zbytkem světa.