Detail projektu a makera

Zkus si evoluci

Foto projektu

Na Přírodovědecké Faultě UK hledáme cesty, jak modelovat dědičnost – potažmo evoluci – kulturních projevů, například artefaktů, tak, jako se modeluje třeba evoluce tvaru schránky mořských plžů. Dá se říct, že hledáme parametrické vyjádření toho, jak funguje vynalézání, či způsob, jakým se žáci inspirují v dílech mistrů. Pomůže nám to pochopit, proč se tak liší evoluce biologická od té kulturní, která způsobila, že jsme se náhle ocitli ve zcela novém světě antropocénu. 3D-tištěné artefakty jsou na to ideální, protože parametrizace je jejich inherentní součástí.

Na našem stánku budou zájemcům předloženy vždy dva až tři různé artefakty a jejich úkolem bude pomocí jednoduchého rozhraní, které vytváří průmyslový designér Dan Krejší, navrhnout a vytisknout další artefakt v řadě (ideálně lepší než jsou ty předchozí). Úkoly budou varýrovat od "ať je artefakt co nejhezčí", až po "ať projede artefakt co nejrychleji po nakloněné rampě".